Vecka 2 – Serbien

En hel vecka i Pancevo är nu över och istället är jag nu på ett hotellrum i Novi Sad. Det blev fyra tuffa matcher för mig i Pancevo där jag först mötte Galateia Mesochoritou från Grekland där jag vann med 7-5,6-1, sedan Anna Lytneva från Ryssland där jag vann med 6-2,6-2. I kvartsfinal mötte jag Elena Milovanovic från Serbien där jag vann med 7-6 (3), 6-4, men i semin förlorade jag tyvärr mot Lyubov Kostenko från Ukraina med 5-7,2-6. Det kändes ganska trist att förlora semin då jag kände att jag hade kunnat vinna och framförallt när jag hade två setbollar i första set. Men ut över det hela så har det varit bra matcher där jag har spelat ganska bra. I dubbeln gick vi också till semi där vi förlorade mot två ryskor. Nästa tävling är som sagt i Novi Sad. Vi kom hit idag och det enda vi hann med att göra var att checka in på hotellet. Jag fick bo med en rysk tjej vilket jag inte var förbredd på men det går säkert bra. Hon verkar i alla fall inte tycka det är lika läskigt med åskan här som jag gör. 🙂 Imorgon ska vi dra till klubben och träna och sedan på eftermiddagen kommer lottningen.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *