Lördag, och idag var det dags för derby mot GLTK. Senaste gången blev det lika då det var ”gruppspel” i division 1. Denna gången var det kvartsfinal i Lag-SM F18, alltså utslagning. Lite nervigt faktiskt. Men vilken j*vla insats vi gör. Jag tycker att mitt spel var bra idag, och jag vann min singel med 6-1,6-1 mot Victoria Saldh. På 2:a singeln mötte Vickan Frida Soko och lyckades ta ett set som var väldigt viktigt längre fram. Sofia Hellman, vinner sin match på 3:e singeln mot Tova Tobrant. Hon spelar så bra så jag höll på att tappa hakan. Så fruktansvärt bra. Tack vare att vi alla gjorde allt vi kunde på singlarna så hade vi redan vunnit innan dubbeln startade, då vi hade 2-1 i matcher plus 5 stycken set. Men vi var ju inte nöjda där. Vi ville ha en 3-1 vinst, och det fick vi. Vickan och jag vinner dubbeln med 6-4,6-1 mot Victoria Saldh och Frida Soko. Därmed är vi klara för semifinal.
Ebba gjorde också en riktigt bra insats idag. Hon spelade borta i Jönköping mot Lena Allgurin. Första setet förlorade hon 2-6 och i andra set lyckades hon spela till sig tiebreak! Tyvärr förlust där, men Ebba var mycket nöjd med sitt spel.











