
Andra veckan är igång. I första omgången möter jag Ruxandra Schech från Tyskland, och den matchen spelas imorgon. Idag däremot spelade jag och min bulgariska dubbelpartner match mot två spanjorskor, och vi vann med 7-6 (3), 6-2. Matchen spelades konstigt nog på grus inomhus. Vi tjejer har nog de här veckorna fått spela på alla olika slags underlag, det är bara gräset som saknas, eller vi kanske får spela på gräset imorgon, vem vet. 😅
I vanliga fall är denna tävlingen också utomhus, fast på asfalt. Imorgon går jag i alla fall in och spelar 1:a omgången kl 09:00, och jag ser verkligen fram emot matchen.
