Gipset är borta

I torsdags var jag hos läkaren på Handcenter igen. Jag tog av mitt gips och röntgade handleden. Lyckligtvis så såg röntgen bra ut och jag behövde inte gå med gips mera. Jag kan alltså redan nu börja med rehab för handleden. Jag har fått flera exempel på rehabövningar för att stärka upp muskler runt om ledbandet, men också för att få tillbaka rörligheten och koordinationen. Jag kan använda handleden mer nu, men måste ibland ha på en skena för att stödja den lite. Det känns jättebra att det såg så bra ut och att jag snart är tillbaka på banan igen. 🙂

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *